Senarai Blog Saya


me myself n i

me myself n i

Handmade by Anasfadilah

Ahad, 24 Januari 2010

Jom..Jom kite Diet..

Dah lame aku tak update blog aku nih.. aku tengok kengkawan aku cam byk idea jek nak tulieh blog.. aku wase cam maleih jek.. Yelah kekeringan idea nih. Tapi kan aku cam nak kongsi masalah yang aku hadapi skang nih.. mmg masalah besar.. BESAAAR PUNYEEER!!!







Sejak 2 menjak nih aku asyik memikirkan cam ner nak kurangkan berat badan.. Yelah masalah nih dah jd satu tekanan bg aku. Aku jadi sakit hati bila seluar jeans lama aku dah ketat.. mmg xleh pakai. Kekadang aku jeles ngan member2 yang makan sesuka hati.


Aku ader gak terpikir nak jumpa doc ke kaunselar kew?? hmm cam ner erkk???


Mcam2 cara aku pk nak diet ni....


Pertama : aku selang seli antara makan ngan xmakan. Tp kalu sekali aku dapat makan mesti nak makan banyak..

Kedua : aku kurangkan jumlah makanan secara drastik. Tp nanti aku xdapat plak nutrien yang badan aku perlukan.. hishhh.. idea nih pon xmembantu lah.. Goshhh!!

Ketiga : Pilih makanan secara sihat ermm contohnyer




Keempat : Makan pil2 pelangsing yang skang nih tgh hebat n hangat diperkatakan. supaya pil2 ni boleh menhalang badan dan menyerap lemak.. ehehehe


Apa2 pon aku nak diet secara sihat.. aku perlu kurangkan makanan yang berlemak. So sekali skala leh arr aku makan burger.. yummmy


So lepas nie aku leh arr lagi makan makanan yg aku suka yiiihaaaa ..

Skang aku perlu atur jadual makanan yang betol agar aku dapat maintain berat badan aku cam dulu2.

Aku perlu banyakkan bersenam ... Aku akan makan bila perlu jek..

So u all wish me luck yeahh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan